BESTÄLLNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR

Beställning

Vi säljer produkter till myndiga privatpersoner och till företag i Sverige. Priserna är inklusive mervärdesskatt. Kunden förbinder sig till gällande leveransvillkor i samband med varje beställning.

I samband med beställningen ska mottagarens telefonnummer och e-postadress anges.

Vi levererar alltid produkterna så fort som möjligt. Beställningar behandlas varje vardag. Om det uppstår ett längre avbrott i tillgången på en beställd produkt, meddelar vi det separat och återbetalar erlagt belopp för produkter som vi inte kan leverera eller avtalar om efterleverans av produkten. Vi debiterar inte fraktavgifter för efterleveranser.

Orderbekräftelse

Alla beställningar bekräftas per e-post, där vi uppger beställda produkter, beställningens pris, det totala skattebeloppet, expeditionskostnader och beställningsnummer.

Betalningssätt

Betalning sker i samband med beställning via tjänsten Klarna Checkout. Genom att svara på frågorna identifierar du dig i tjänsten och kan välja det betalningssätt som passar dig bäst.

Du kan välja mellan Klarna-faktura, Klarna-konto, kortbetalning (Visa, Mastercard) eller internetbank. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB (publ):s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) villkor, som finns vid kassan. Om du har frågor angående betalningssätt ber vi dig ta direkt kontakt med Klarnas kundservice https://www.klarna.com/se/kundservice/

Leverans och expeditionskostnader

Expeditionskostnaderna är 39 kr (SEK)/försändelse. Produkterna skickas med postpaket. För beställningar över 400 kr (SEK) debiteras inte expeditionskostnader. För produkter som skickas till kunden som efterleverans debiteras inte expeditionskostnader.

Beställningen levereras till det PostNord-kontor som du väljer, där paketet kan avhämtas efter att du fått en elektronisk ankomstavi per sms till det telefonnummer som du angett vid beställningen. Om det angivna telefonnumret inte finns tillgängligt så skickas ankomstavin per post. Du kan hämta ut din beställning mot att du anger den uppföljningskod som medföljer i ankomstavin.

Bytes- och returrätt

Kunden har bytes- och returrätt i 14 dagar i enlighet med konsumentköplagen och distanshandelsavtalslagen i Sverige. Bytes- och returrätten gäller endast oöppnade, oanvända och försäljningsdugliga produkter i originalförpackning.

Bifoga följande uppgifter till returförsändelsen:

  • namn, adress, e-postadress och telefonnummer
  • bankkontonummer
  • kopia av orderbekräftelsen

Du kan skicka returförsändelsen avgiftsfritt via PostNord. Du får Vitabalans AB:s avtalsnummer för kundretur från posten.

Be posten om ett kvitto på din retur och förvara det omsorgsfullt. Vi mottar inte returer som anländer senare än 14 dagar efter leverans. Då returen har mottagits och godkänts, får du en uppdaterad faktura från Klarna. Du kan också logga in på adressen: my.klarna.com/login för att kontrollera de uppdaterade uppgifterna på fakturan.

Problem

Om din beställda produkt försvunnit eller skadats under transport eller om du fått felaktig produkt så ska du omedelbart meddela detta till: webbutik@vitabalans.com

Meddelande om en felaktig leverans eller produkt ska göras inom 14 dagar från att produkten mottagits. Om paketet blivit skadat under transport ska det omedelbart göras en reklamation till PostNord.

Annat

Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor, pris och postavgifter. Dessutom förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen vid uppenbara felaktiga priser (t.ex. pris 0,00 kr).

Kunden förväntas ta del av gällande leveransvillkor före beställning. Vi behandlar alla kunduppgifter konfidentiellt och lämnar inte ut uppgifter till tredje part utan uttryckligt tillstånd.

Se registerbeskrivningen.